Siirry pääsisältöön

Kuka johdattaa minua?



"En halua antaa arvoa sille, mikä on arvotonta, ja vain sitä,millä on arvoa, minä etsin, sillä vain sen haluan löytää."


"Kaiken minkä annan saan itselleni.
Miten kukaan voisi antaa toiselle sitä,
mitä hänellä itsellään ei ole?"


"Pimeydessä en pysty näkemään.
Anna pyhyyden ja totuuden valon valaista mieleni ja
anna minun nähdä sisimmässäni oleva viattomuus."

Nuo lauseet löytyvät "Ihmeiden oppikurssista".

Mistä voin tietää, mikä on arvokasta, millä on arvoa.
Maailma, jossa tänään elämme, yrittää johdattaa meidät kuluttamaan, omistamaan, takertumaan ja vihaamaan...
Kun vihastumme kerran, on jo toisella kerralla helpompi vihastua...
Aivan kuin lihas tai taito, myös vihastuminen opitaan ja se on aina seuraavalla kerralla vahvempi...

Mitä haluan pyytteettömästi antaa toiselle?
Aikaa, läsnäoloa, kuuntelemista, rakkautta...Onko niitä minulla?

Jos en osaa pysähtyä, kuunnella sisintäni, en löydä tuota viattomuuttani..
Kuka opettaisi minua?
Mikä on totuus? Mikä on Pyhyys?
Kuka johdattaa minua? Kenet minä olen valinnut?

Kommentit

arleena sanoi…
Sanat olivat niin oikeaan osuvia. Pysähdyin hakemaan niihin vastauksia.

Kun vihastumme kerran, on jo toisella kerralla helpompi vihastua...

Juuri niin, näin se tapahtuu ja vyöryykö vihaa enemmän.. kyllä me elämme sen keskellä.... miten voisi sen pysäyttää..
Anonyymi sanoi…
Pehmeässä, luottavassa kuvassasi on niin paljon hohtavia palloja, että tuli mieleen, onko joukossa enkelipallojakin. Ovatko tuttuja Diana Cooperin kirja ja enkelipallot?

Kuva paljastaa ketkä sinua johtavat ja siksi osaat ajatella ja kirjoittaa viisaita, kiitos!
BLOGitse sanoi…
paljon hyvia kysymyksia...
Suurin osa vastauksista on meissa - kun vaan uskaltaa oivaltaa...
Kiitos Arleena...

Uuna..kiitos sanoistasi !!=)
Huhtikuunnoita sanoi…
Olet saanut palkinnon. Käy katsomassa sitä blogissani, toivottavasti pidät siitä :o)
Johanna sanoi…
Oih mikä valo tuolta kuvasta tulvahti!
Hannele sanoi…
Ei saa vaatia liika itseltään,
ei tartte olla täydellinen.
Huhtikuun noita..kiitos sinulle paljon ja halauksia!!!

kiitos Johanna....

hannele!!!ei tietenkään...!1Itseään pitää rakstaa, kunnioittaa, hoivata...löytää ensin itsensä aidosti ja senjälkeen löytää toisen, toiset!!!
Ihmeiden oppikurssia koko elämä, mutta kirja on ollut kovassa käytössä myös jo vuosikausia. :)