Siirry pääsisältöön

"prelude"

En ole pitkään aikaan kuunnellut "Vangeliksen" musiikkia.
Tänään kuuntelin...

Löysin juuri tämän kappaleen perusteella, minulle ennen ihan tuntemattoman bandin.
Ollessani Kreikan Pargassa, eräässä patsaskaupassa, korkealla meren yläpuolella,
tämä "Prelude" soi jossain...lähdin kulkemaan sen perässä, jäljittämään sitä.
Sain tietää vihdoin , kuka näin ilmavaa, rauhoittavaa, eteeristä musiikkia esittää.

Olen käyttänyt Vangeliksen musiikkia paljon liikuntatunneillani, rentoutuksessa ja loppuvenyttelyissä.

Minusta tämä musiikki läpäisee ihon, luut, lihakset ja saavuttaa sisimmän meissä...tai avaa sitä!!

Ihanaa tiistaita teille kaikille!!



Kommentit

arleena sanoi…
Ihanan rauhoittavaa musiikkia.
Yksinäinen susi sanoi…
Olipa kaunis kappale.. Minäkin olen kuunnellut tuollaista eteerisen puoleista musiikkia jo useamman päivän putkeen, en vain voi lopettaa...miksi edes pitäisi. Täytyy tutustua tarkemmin Vangelikseen.. Kiitos tästä =)
Harakka sanoi…
Kaunis musiikki, voi että!
Se oli rentouttavaa ja kaunista!
Sulle on tunnustus blogissani!
arleena: niin, olen samaa mieltä...
jotenkin niin avaraa...

Yksinäinen Susi: Kannattaa tutustua..Heillä on tosi paljon musiikkia...
Musiikkia tarvitsemme aina joskus, joskus tarvitsemme hiljaisuutta..

harakka: Kiitos sinulle Harkka..menenpä kurkkailee..halaus!!
Elegia sanoi…
Oih, vanhgelis on eräs suosikkini. tutustuin vangeliksen musiikkiin samoihin aikoihin kuin Enigmaan joskus nuorena tyttönä. Lainasin kirjastosta levyjä ja nauhoitin omalle kasetilleni :)

Todella kaunista, en olekaan pitkään aikaan kuunnellut Vangelista, joten tämä oli tervetullut muistutus, Hanne, kiitos :))
Allu sanoi…
Minullakin on kokemus miten Vangeliksen musiikki "läpäisee ihon, luut, lihakset". Kun viime vuonna lähestyimme Nasser-järveltä Abu Simbelin temppeliä, laivan kovaäänisistä kuului Vangelis ja Conquest of Paradise.
Elegia: Jännä miten joku bandi tai musiikki jää hetkeksi, tai isommaksikin unholaan...ja sit jostain taas tulee sen vuoro uudelleen...
jospa me tarvitsemme määrättynä hetkenä jotain määrättyä, joka kyllä löytää luosemme, avaamaan meitä...
enigma on yks munkin suosikki...

Allu: musiikki suorastaan räjäyttää..meidät auki!!!
Joskus!!