Siirry pääsisältöön

Sylvia




Uutta Anna Erikssonilta...
Vaikuttava Sylvia...

Muistatko sinä Sylvia Plathin?

Tilasin kirjastosta itselleni Sylvia Plathin teoksen "Lasikellon alla".
Saan sen tänään.
Haen videovuokraamosta Dvd:n "Sylvia"
Olen nähnyt sen aiemmin mutta nyt haluan katsoa uudelleen.

Musiikki vaikuttaa meihin suuresti.

Kommentit

pilvikki sanoi…
Olipa hieno veto Annalta pitkästä aikaa! Lauluääntä ja taitoa löytyy kyllä vaikka miten. Upea!!!
Anonyymi sanoi…
Annalla on mahdollisuuksia vaikka mihin. Upea taiteilija. Sitä vain ihmettelen, miksi näin hienoon kappaleeseen ei olla syvennytty enemmän, miksi taustalla jumputtaa sama monotoninen ääni koko ajan. Missä sovitus, missä taiteellisuus?
Tuula sanoi…
Sylvia DVD tarttisi katsoa, kuuluu siihen pitkään listaan "mielenkiintoisia, vielä katsomattomia elokuvia". Muuten Sylvia Plath on minulle vieras, mutta olen lukenut ja kuullut tuosta elokuvasta. Hyvä kun muistutit ^^.
Tuula sanoi…
Niin ja tuosta videosta: Anna Eriksson ei oikein minua innosta jostain syystä, mutta tällä kappaleella hän kyllä yllättää! Ei huono!!
Taru: Anna asuu muuten uudessakaupungissa.
En ole törmännyt häneen, mutta onhan tämä niin iso kaupunki (15.000 as)

Uuna: Niin..
ghghghghghghghghghghghghghghghghghghghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
kissani halusi vastata sinulle..
Sec hyppäsi näppäistön päälle ja kirjoitteli ...
Itse en niin paljon kiinnittänyt huomioita mainitsemisiin seikkoihin..
kokonaisuutena tykkään tuosta biisistä..

Tuuluska: Sain just sen kirjan kirjastosta..innostun aina joskus jostain ja luen, haen, katson!!!
Kannattaa katsoa se leffa!!
Jael sanoi…
Aika hyvä kappale Erikssonilta.Sylviaa en ole lukenut,mutta olen nähnyt sen hänestä kertovan elokuvan-
Sooloilija sanoi…
Sylvia elokuvana on NIIN hyvä, upeat osasuoritukset Gwyneth Paltrowilta ja Daniel Craigilta !

Tosi tarkkaan kuuntelin tuota Annan laulamista, ja ääntmistä varsinkin, että tuleeko se englanninkieli luontevasti. Pianonsoitto näytti hyvältä, Tori Amos-tyyliä, vähän.
Olisin toivonut tältä biisiltä vielä syvempää otetta, se Uunan mainitsema jumputus hieman häiritsi. Ei tullut niin syvällistä biisiä kuin kuva ja alku antoivat ymmärtää.
Yealian: Minustakin , melko hyvä..
Nyt kun olen kuunnellut uudelleen, alan olla samaa mieltä kuin UUna ja soolis..
Tästä oikeasti puuttuu se herkkyys ja hauraus...tasaoaksuhkoa, nimenomaan taustojen takia..

Soolis: Aion huomenna katsoa tuon "Sylvian" uudelleen..En ihan muista sitä...

Niin, tääs Annan biisissä ei ole hengityskohti, herkkyyksiä, koko ajan painetaan kovaa ja lujaa....vieläkö kun siihen sais hiljaisuuden joihinkin kohtiin eli , pelkkä piano ja Anna riittäis...
Soolis: Oletko kommentoinut aiemmin jossain postauksissasi "Sylvia"-leffaa..??
Hanneles boktips sanoi…
Siitä monta vuotta sitten kuin luin "Lasikellon alla", ajattelin joskus ostaa eurolla kirppiksestä..
Harakka sanoi…
Mä olen aina tykännyt Annasta ja hänen musiikistaan.
Mutta nyt tämä olikin ihan uutta Annaa, mutta yllätti kuitenkin iloisesti!
Kirjailijatar sanoi…
Musiikilla on valtava merkitys. Se menee jotenkin kaiken järjellisen ohi, suoraan sieluun. Minä muistan Sylvian, luin joskus nuorena järkyttyneenä hänen elämästään ja teoksiakin.
Hannele: Minä just aloitin sitä...
Saas nähdä...

Harakka: kyllä minäkin tykkään hänen lauluistaan, joskus hän vois laulaa vain herkästi..=)

Kirjailijatar: Musiikki ja hiljaisuus ovat upeita, vaikuttavia, ihania, joita olemme saaneet elämäämme...